Paragraaf 7 Oefentoets

 

Door middel van deze Oefentoets kun je testen of je de stof van dit hoofdstuk goed beheerst. Klik na het invullen van de test op 'Bekijk score' en bekijk welke vragen je goed en fout hebt beantwoord. Eventueel kun je de gehele test printen. (Klik daarvoor op 'download')

Succes!

 

Opdrachten

Vraag 1

Vraag 1. In de marketingcommunicatie kunnen verschillende instrumenten gebruikt worden: prijs, product en plaats.

Vraag 2

Vraag 2. Ambush marketing is 'de verzameling van activiteiten van een organisatie die zich niet officieel als sponsor aan een andere organisatie heeft verbonden, maar via haar marketingactiviteiten wel doet voorkomen dat deze relatie bestaat.'

Vraag 3

Vraag 3. Ander woord voor inhaken bij sponsoring: sluiksponsoring.

Vraag 4

Vraag 4. Ambush marketing is nadelig voor de 'echte sponsor', maar op termijn wordt ook het sponsorobject in haar belangen aangetast.

Vraag 5

Vraag 5. ASN is zich bewust van Corporate citizenship.

Vraag 6

Vraag 6. Ethiek speelt nooit een rol bij Corporate Advertising.

Vraag 7

Vraag 7. In de gedragscodes voor Public Relations-functionarissen wordt aangegeven dat respect hebben voor de collega's in het vak en in de branche wenselijk is.

Vraag 8

Vraag 8. Sinds 1995 kennen we in Nederland het Bel-me-niet register: een wettelijk register dat bedrijven moeten respecteren.

Vraag 9

Vraag 9. De stichting Postfilter is opgericht door de staat.

Vraag 10

Vraag 10. Het Volg-me-niet-register is er alleen voor het niet-zakelijk verkeer.