Paragraaf 4 Oefentoets

 

Door middel van deze Oefentoets kun je testen of je de stof van dit hoofdstuk goed beheerst. Klik na het invullen van de test op 'Bekijk score' en bekijk welke vragen je goed en fout hebt beantwoord. Eventueel kun je de gehele test printen. (Klik daarvoor op 'download')

Succes!

 

Opdrachten

Vraag 1

Vraag 1. Een voorbeeld van een morele vraag bij strategische marketing: 'hoe ver mag je gaan met kwetsen bij reclame?'

Vraag 2

Vraag 2. Een voorbeeld van een morele vraag bij strategische marketing: 'hoort de aanbieder van producten rekening te houden met het milieu?'.

Vraag 3

Vraag 3. Bij strategische marketing kiest de organisatie voor één of meer geschikte product-marktcombinaties en daarmee samenhangende positionering(en).

Vraag 4

Vraag 4. Vanaf de jaren zeventig van de vorige eeuw behoorde MVO tot de core business van Nike.

Vraag 5

Vraag 5. Nike participeerde vanaf het einde van de vorige eeuw in een aantal spraakmakende MVO-projecten zoals Unicef, Livestrong, Alpe d'Huzes en Start to Run.

Vraag 6

Vraag 6. In het klassieke marketingconcept wordt uitgegaan van een wederzijds voordeel van bedrijf en consument.

Vraag 7

Vraag 7. In het maatschappelijk marketingconcept wordt een beleid uitgezet waarbij een evenwicht wordt nagestreefd tussen drie aspecten: de winst van het bedrijf, de wensen van de consument en de belangen van de maatschappij.

Vraag 8

Vraag 8. Productdifferentiatie is: een product aanbieden voor verschillende groepen afnemers (marktsegmenten).

Vraag 9

Vraag 9. ING doet aan ethische productdifferentiatie.

Vraag 10

Vraag 10. Ethische productdifferentiatie is een marketingstrategie die zeer geschikt is voor bedrijven die zich bewegen in markten met weinig concurrentie.