Paragraaf 1 Inleiding
In dit hoofdstuk staan we stil bij een belangrijk didactisch middel in het ethisch onderwijs, namelijk debatteren. De opzet van dit hoofdstuk is als volgt:
-Â Â Â Â Â Â in paragraaf twee behandelen we de vraag wat debatteren is.
-Â Â Â Â Â Â in paragraaf drie leer je belangrijke strategieën en tactieken bij debatteren.
-Â Â Â Â Â Â in paragraaf vier wordt aandacht gegeven aan het belang van (goed) argumenteren in een debat. Daarbij leer je ook hoe je argumentatiefouten kunt vermijden;
-Â Â Â Â Â Â in paragraaf vijf maak je kennis met de rollen in een debat, zoals die van voorzitter, debater en jurylid;
-Â Â Â Â Â Â in paragraaf zes geven we een overzicht van veel gebruikte argumentatiefouten;
-Â Â Â Â Â Â in paragraaf zeven worden stellingen aangereikt voor het (oefen)debat.