Reclame Code Commissie tikt Planeteo Research Group op de vingers

Hoofdstuk 7 gaat over marketingcommunicatie en hoofdstuk 8 over reclame. 
“De Reclame Code Commissie heeft een Alert doen uitgaan omdat Planeteo Research Group opnieuw in de fout is gegaan met zogenaamde "gratis" hotelovernachtingen.
In een e-mail belooft onderzoeksbureau Planeteo Research Group als beloning voor het deelnemen aan een enquête over het ecologisch bewustzijn onder bewoners van de Europese Unie een voucher voor drie gratis hotelovernachtingen voor twee personen. De deelnemer aan het onderzoek blijkt echter een "emissietoeslag" van €29,50 te moeten betalen om de voucher te kunnen ontvangen. De Reclame Code Commissie beschouwt het misleidend om de voucher als gratis te omschrijven, nu er voor de voorbereiding en bezorging van de voucher eerdergenoemde toeslag moet worden betaald.
De Commissie heeft besloten deze uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen, omdat Planeteo Research Group al eerder is aanbevolen om niet meer op een dergelijke misleidende en oneerlijke wijze reclame te maken en adverteerder aan die aanbeveling niet heeft voldaan.”

De uitspraak van RCC vindt U hier.



«  Terug naar overzicht